2e dag Okavangodelta op zoek naar Wilde Life! - Reisverslag uit Maun, Botswana van Jenny Geurts - WaarBenJij.nu 2e dag Okavangodelta op zoek naar Wilde Life! - Reisverslag uit Maun, Botswana van Jenny Geurts - WaarBenJij.nu

2e dag Okavangodelta op zoek naar Wilde Life!

Door: Jenny Geurts

Blijf op de hoogte en volg Jenny

05 Augustus 2011 | Botswana, Maun

Vrijdag 5 augustus
Na nog even in de tent te dutten, maar opgestaan om klaar te maken voor de ochtendwandeling van 7 uur in de hoop dit keer wel wilde dieren tegen het ‘lijf’ te lopen. Dit betekende geen ontbijt maar wel wat crackertjes mee op zak en voor de liefhebbers was er koffie. De tocht heeft 3 uur geduurd, maar helaas kwamen we geen grote dieren tegen. Wel een aantal ‘vroege’  vogels en natuurlijk weer wat poep hier en daar. Toen we terug kwamen om half 11 kregen we een heerlijke brunch en dit kwam goed uit want we hadden enorme honger. Daarna hadden we weer vrije tijd, dit betekende hier en daar wat masseren, lekker wat lezen in een boekje en toen kwam iemand op het idee om 3 uur met een bootje over de hippopoel te varen en aansluitend een wandeling te doen. De verwachting was dat we weer geen wilde dieren tegen zouden komen, dit ivm het hoge water dat de dieren ook zich steeds verder terug trekken. Maar we waren dit keer nog geen half uur aan het wandelen en we zagen in de verte een olifant! Belangrijk is dat wanneer je een olifant in het wild ziet, dat je niet te opvallende kleren aan hebt, denk aan felle kleuren. Ook moesten we heel stil zijn en goed op de oren van de olifant letten. Als deze naar achteren gaan moet je opletten. Na deze tocht met een tevreden gevoel terug naar de bootjes gegaan. Sommige bootjes waren helaas wat nat, maar dit deerde niet want tijdens de tocht terug naar het kamp waren we getuige van een prachtige zonsondergang die de meest mooie kleuren liet zien aan de horizon en dat mooi weerspiegelend op het water.
Eenmaal terug op het kamp konden we al snel gaan eten. We kregen dit keer een kip, ze hadden een hele kip in de folie in de grond opgewarmd. Daarbij kregen we rijst en vruchten met mais en nog iets ??? Daarna zongen we liedjes bij het kampvuur, Nederlandse liedjes, en de mensen uit Botswana zongen ook liedjes en lieten ons zien welke spelletjes en dansjes ze kenden en zo leerden wij hen ook dansjes o.a. hoofd, schouders, knie en teen en chi chi wa! Het was erg leuk en gezellig en hebben nog lang bij het kampvuur gezeten en gingen pas om half 11 naar bed (ach ja laat… maar wel naar wat wij inmiddels gewend waren). Weltruste!