In to the wild! (ter plekke) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Jenny Geurts - WaarBenJij.nu In to the wild! (ter plekke) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Jenny Geurts - WaarBenJij.nu

In to the wild! (ter plekke)

Door: jacenjennynaarafrika

Blijf op de hoogte en volg Jenny

30 Juli 2011 | Namibië, Windhoek

Hallo allemaal,
Jippie, heel even de tijd om jullie weer op de hoogte te brengen van onze avonturen. We zijn even gestopt bij een dorpje voordat we zodadelijk het wildpark Etosha in gaan voor 4 dagen. Hier verblijven we op 3 verschillende campings waar we hopen zoveel mogelijk wild te mogen spotten. Ook gaan we een nachtgamedrive doen, zodat we dieren die 's nachts actief zijn ook kunnen gaan bewonderen. Wat ook fijn is is dat we steeds bij verlichte waterplassen camperen zodat we ook van daaruit de dieren goed kunnen spotten.

De foto's worden trouwens toch op de site gezet. Joost zal mij daar een handje mee helpen vanuit Nederland door de foto's vanaf hyves op deze site te zetten. Ik ben op dit momenteel weer nieuwe foto's op hyves aan het loaden. Dus kan ik jullie toch nog aardig op de hoogte houden:)

Maar hier is alles goed. Twee dagen geleden (sinds het laatste berichtje) zijn we een Townshiptour gaan doen. Dit was ontzettend leuk en boeiend. We bezochten een schooltje met kinderen die ons helemaal platknuffelden. Ze vroegen aan de juf wanneer de dolls weer kwamen om mee te spelen :) Weten we meteen hoe ze tegen ons aankijken:) Na het schooltje bezochten we een aantal mensen in de arme buurten waar we ook vragen aan mochten stellen. Het is dan ook erg grappig om hun Afrikaans te horen praten, want je kunt ze gewoon verstaan :) Verder kregen we nog in een klein hutje (hutje mutje) allerlei Afrikaanse gerechten te proeven. Een soort brood die je in spinazie kon dippen (knierste behoorlijk naar zand...) bonen, kippenvleugeltjes en RUPSEN!!! Gadverderrie.... maar pap osse bikkel die at natuurlijk wel een rups. Wat dat betreft probeert pap alles uit en is nergens bang voor. Wel grappig. Want na deze tour zijn we gaan quadrijden in de duinen en wie scheurde er voorop.... ja ja Jac Geurts! Het quadrijden was echt super! Mooie duinen, eindeloze uitzichten van heuvels zand en in de verte zie je de zee schitteren. Erg mooi en leuk om te doen.

's Avonds zijn we met z'n allen gaan uiteten. Had ik mij gegrilde kip besteld. Kreeg een hele kip! We hebben de kip maar in een doggybag laten doen. Dave de chauffeur wilde zich graag opofferen om deze helemaal op te eten:)

Na de laatste keer slapen op een heerlijk matras in het hostel maakte we ons de volgende dag klaar voor het vertrek met de bus richting Cape Cross waar we heel veel zeeleeuwen konden spotten die een uur in de wind stinken. En hier had .... als eerste Europeaan in de 15 eeuw voet aan wal gezet.

Daarna reden we richting de Twijfelfontein waar we 2000 jaar oude graferingingen in rotsen te zien kregen. Onderweg kregen we weer een lekke band (de derde keer). Maar gelukkig konden we dit combineren met een lunchpauze.
Na het bezoek aan de Twijfelfontein die eigenlijk maar 45 minuten zou duren en dit uiteindelijk 1,5 uur duurde was het de hoogste tijd om naar de camping te rijden, want de zon was allang onder. Dit betekende ook dat we in het donker onze tenten moesten opzetten:( Maar goed dat we al zoveel geoefend hadden. Daarna heerlijk gedouched in een openluchtshower, zonder deuren en geen dak wel apart.

Vanochtend nog een bos bezocht met bomen vanmaar liefst 250 miljoen jaar oud wel apart. Maar mijn tijd is op ik moet stoppen.

Groetjes daar en fijn dat de zonnestralen geholpen hebben.

Groetjes Jac en Jenny




  • 30 Juli 2011 - 13:29

    Jacqueline:

    Ha Jenny & Jac!

    Wauw....zo te lezen en wat ik al zag aan de foto's op hyves hebben jullie het echt super gaaf daar met z'n tweetjes! Klinkt bijna als een "once in a lifetime expirience" maar wie weet heeft je pap dalijk de smaak ook te pakken en boekt ie voor volgend jaar weer een waanzinnig plekje?! Klinkt niet verkeerd toch...Jenny....hahaha...;)! Heel erg veel plezier nog verder!!

    Lieve groetjes Jacqueline

  • 30 Juli 2011 - 13:37

    Gert En Hans:

    Leuk is dat hé om 'n schooltje te bezoeken en vooral voor jou natuurlijk om te zien hoe ze daar te werk gaan. Ik zou maar opletten met pap want die krijg je straks nog niet meer mee naar huis. Heel veel plezier.
    Groetjes Gert.

  • 30 Juli 2011 - 14:53

    Geert En Anja Emons:

    Ha Jac.
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Ik ben straks benieuwd naar jouw verhalen. Veel plezier nog.

  • 30 Juli 2011 - 19:10

    Bea En Loek:

    Wat een geweldige foto's. Zeggen alles.

  • 31 Juli 2011 - 16:04

    Raymond:

    Hi Jenny,

    Wat leuk om je verslag te lezen en jullie mooie foto's te zien. Ik kan vanaf hier voelen dat jullie er enorm van genieten :-) Nog veel plezier daar en tot later dit jaar!

    Groetjes, Raymond

  • 31 Juli 2011 - 16:04

    Raymond:

    Hi Jenny,

    Wat leuk om je verslag te lezen en jullie mooie foto's te zien. Ik kan vanaf hier voelen dat jullie er enorm van genieten :-) Nog veel plezier daar en tot later dit jaar!

    Groetjes, Raymond

  • 01 Augustus 2011 - 07:44

    Wies En Henk Zanders:

    Hallo Jac en Jenny,

    We hebben vanmorgen jullie verslagen gelezen en de foto's bekeken. Wat een super reis zijn jullie aan het maken. Ik kan me voorstellen dat dit de momenten van je leven zijn waarop je met veel plezier naar terug kijkt. Wat een geweldige foto's. Uit jullie aantekeningen maken we op dat het alleen maar genieten geblazen is. Nog een goede reis en tot ziens.

  • 01 Augustus 2011 - 08:53

    Wies En Henk Zanders:

    Hoi Jac en Jenny.
    Wat is het daar mooi, daar moeten jullie wel heel erg veel van genieten.
    Zo te zien vermaken jullie je daar wel. Willen jullie nog wel terug?.
    Geniet nog van deze prachtige vakantie we horen 't wel van jou Jac als je weer lekker aan 't werken bent.
    Groetjes van Henk en Wies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Ik ben Jenny Geurts 30 jaar, ben leerkracht van beroep en werk op een basisschool en volg daarnaast vol enthousiasme een opleiding tot massage therapeute. Ik ga samen met mijn vader Jac Geurts (58 jaar) naar Afrika, want: Zo'n 2 jaar geleden bedacht ik mij dat mijn vader nog nooit een verre reis had gemaakt. En aangezien mijn moeder niet van reizen houdt en mijn vader wel, besloot ik mijn vader te verrassen door hem te vragen wat hij nog graag van de wereld wil zien en dat ik dan met hem mee zou gaan. En zijn antwoord was: Dat vind ik geweldig! Dan wil ik graag naar Afrika. Helemaal blij en enthousiast gingen wij op zoek naar de reis van zijn leven en kwamen uit op een 24-daagse kampeerreis met Djoser door Zuid-Afrika, Namibie, Botswana en Zambia. Een geweldige reis die we vast nooit zullen vergeten. Helaas kon het vorig jaar niet doorgaan vanwege gezondheidredenen maar dit jaar gaat het dan werkelijk gebeuren. Nog 1,5 week te gaan, spannend! Nu is het nog aftellen en de laatste spullen verzamelen om in te pakken voor een onvergetelijke ervaring...

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 37268

Voorgaande reizen:

06 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Van Delhi naar Bejing 2013

19 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

Jac en Jenny naar Afrika

Landen bezocht: